Czym jest autoresponder i czy naprawdę jest potrzebny?

autoresponder sendsteedWiększość ludzi wyobraża sobie, że autoresponder to automat wysyłający automatyczną wiadomość typuNie ma mnie w domu..lubJestem na wakacjach…”

W rzeczywistości, większość hostingów i usługodawców poczty e-mail posiada taką funkcję w swoich ustawieniach programów pocztowych i jest ona przeważnie nazywana „wiadomości urlopowe”.

Jest to dobre rozwiązanie na szybką, automatyczną odpowiedź, żeby poinformować, że aktualnie nie możesz odebrać poczty i odpowiesz na wiadomość jak wrócisz. Jednak taka funkcja to nie to samo, co Autoresponder i nie można tego ze sobą porównywać.

Skonfigurować tego typu autoresponder jest zazwyczaj bardzo prosto. Szybki rzut oka na ustawienia e-mail w panelu hostingu to zwykle wszystko, co jest potrzebne, aby uaktywnić funkcję autorespondera. Jednakże, jeśli Twoje potrzeby wykraczają poza wysyłanie jednorazowej wiadomości, być może nadszedł czas, aby zwrócić uwagę na profesjonalny autoresponder sendsteed.

To narzędzie jest znacznie bardziej stabilne i zawiera szereg zaawansowanych funkcji, które zaczynają być używane przez większość marketerów internetowych na całym świecie. Z tego typu autorespondera korzystają też duże przedsiębiorstwa i organizacje z całego świata.

Autoresponder można wykorzystać na szereg różnych sposobów:

  • Można ustawić całą kolejkę listów sprzedażowych.
  • Można stworzyć mini-kurs, który będzie dostarczany przez autoresponder, co kilka dni.
  • Można utworzyć listę ofertową, która jest automatycznie wysyłana do każdego, kto o to poprosi.
  • Można stworzyć newsletter, który będzie wysyłany do subskrybentów raz w tygodniu.
  • Można również w każdej chwili wysłać jednorazową ofertę do wszystkich osób zapisanych na liście autorespondera.

Autorespondery, które wysyłają kolejno następujące po sobie wiadomości są wykorzystywane przez coraz więcej osób do prowadzenia profesjonalnego marketingu internetowego.

Najważniejsze cechy, którymi powinien charakteryzować się dobry autoresponder:

  • Zdolność do utworzenia, przechowywania, i wysyłania nieograniczonej liczby wiadomości.
  • Możliwość personalizacji każdej wiadomości, przez wstawianie imienia subskrybenta i inne funkcje personalizacji.
  • Możliwość wysyłania wiadomości zarówno w formacie tekstowym, jak i HTML.
  • Możliwość śledzenia skuteczności kampanii, ilość otwartych wiadomości, klikalność w linki zawarte w e-mailu itp.

Istnieją dwie możliwości korzystania z autorespondera. Jedną z opcji jest Autoresponder zainstalowany na własnym serwerze hostingowym. Jeśli jesteś osobą o zmyśle technicznym, cieszy Cię instalacja oprogramowania i lubisz spędzać czas na zarządzaniu, konfigurowaniu, zmianie protokołów e-maili i innych różnych kwestii technicznych, które nieuchronnie się pojawiają, to taki autoresponder może być dla ciebie dobrym rozwiązaniem.

Jeśli jednak wolisz, skupić się na rzeczywistej pracy marketingowej, tworzeniu wiadomości i intensyfikacji swoich działań to lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usługi profesjonalnego autoresponder

Kiedy korzystasz z usługi, jaką jest autoresponder, upewnij się, że firma oferująca dany autoresponder ma solidne zaplecze techniczne i jest od lat ceniona na rynku, oraz zapewnia wsparcie techniczne.

Kiedy już zdecydujesz się, jaki wybrać autoresponder, następnym krokiem jest stworzenie wiadomości, które autoresponder będzie wysyłał. Polecam stworzenie od 5 do 7 wiadomości. Przeprowadzone badania marketingowe wykazały, że może to potrwać do 7 kontaktów zanim potencjalny klient zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty.

Efektywnie wykorzystany autoresponder może pomóc w maksymalizacji zysków poprzez przechwytywanie adresów odwiedzających, a następnie w konwersję tych subskrybentów na klientów, lub współpracowników.

Wiele firm, które zaczęły używać autoresponder, zastanawia się teraz, jak wcześniej mogli go nie wykorzystywać do swoich działań marketingowych.

FEINGA KE ʻILOʻI ʻA E AUTORESPONDER ʻA SENDSTEED